FANDOM

Sailor Moon R: The Movie
Sailor Moon R Film - Logo.png
劇場版 美少女戦士セーラームーンR
Gekijōban Bishōjo Senshi Sērā Mūn Āru
Gatunek: mahō-shōjo, fantasy, romans, akcja
PRODUKCJA
Produkcja: Iriya Azuma
Reżyseria: Kunihiko Ikuhara
Scenariusz: Sukehiro Tomita
Muzyka: Takanori Arisawa
Studio: Tavac Studio
EMISJA
Telewizja: JP: TV Asahi
Data emisji: 5 grudnia 1993
Czas trwania: 62 min
CHRONOLOGIA
Poprzedni: N/A
Następny: Sailor Moon S: The Movie

Sailor Moon R: The Movie (pl. Czarodziejka z Księżyca R: Film) – pierwszy film pełnometrażowy serii Czarodziejka z Księżyca. Film miał swoją premierę w Japonii 5 grudnia 1993 roku. Ścieżka dźwiękowa do filmu została wydana na płycie CD pt. Sailor Moon R Movie Music Collection.

W języku angielskim film został wydany z podtytułem Promise of the Rose (pl. Obietnica Róży).

W Polsce film został wydany przez Planet Manga na VHS w 1998 (wer. z lektorem). Wydawnictwo Anime Eden wydało zdubbingowany film na DVD 7 sierpnia 2015 roku.

OpisEdytuj

Kwiat Xenian, podróżująca przez przestrzeń pod przebraniem meteorytu, ma na celu zebranie całej energii z Ziemi.

Niezdolna, by zrobić to samemu, zaczyna żerować na podatnym na urazy sercu przyjaciela Mamoru z dzieciństwa, Fiore. Fiore, zazdrosny o Sailor Moon i uczucie Mamoru do niej, chce zemścić się na niej i zebrać energię od każdej gwiazdy i planety.

Czy moc Srebrnego Kryształu Sailor Moon zniweczy zły plan Xenian? Czy jest ona wystarczająco silna by ochronić Ziemię i jej miłość? A może będzie zmuszona wybierać między jednym a drugim?

Oficjalny opis Anime Eden

Usagi w towarzystwie swoich przyjaciółek oraz Mamoru odwiedza tokijski ogród botaniczny, gdzie są świadkami dziwnego zjawiska – z nieba jak deszcz spadają płatki róż… Chwilę później spotykają tajemniczego chłopaka, który w poufały sposób wita się z Mamoru. Chociaż mężczyzna zdaje się go w ogóle nie poznawać, nieznajomy mówi o kwiatach, przyniesionych zgodnie z obietnicą, a wobec wtrącającej się do rozmowy Usagi reaguje agresywnie. Jego zachowanie budzi u dziewcząt niepokój, zaś do Mamoru wraca wspomnienie z dzieciństwa – jego przyjaciel o imieniu Fiore...

Media donoszą o planetoidzie, która w najbliższych dniach ma przelecieć w pobliżu Ziemi. Wkrótce miasto atakują krwiożercze rośliny, pozbawiające ludzi energii życiowej i przejmujące władzę nad ich ciałami. Za inwazją okazuje się stać chłopak z ogrodu, Fiore, pozostający pod kontrolą dziwnego kwiatu, w którym Luna rozpoznaje kwiat Xenian, mający już na swoim sumieniu niejedną cywilizację... Usagi i jej przyjaciółki jeszcze raz muszą z użyciem swoich mocy ocalić Ziemię przed zagładą.

ObsadaEdytuj

Wersja polska Edytuj

Opracowanie i udźwiękowienie wersji polskiej: na zlecenie Anime Eden – STUDIO SONICA – 2015 rok
W wersji polskiej wystąpili:

W pozostałych rolach:

  • Dorota Furtak-Masica
  • Agnieszka Kudelska
  • Andżelika Olszewska
  • Monika Pikuła
  • Leszek Zduń
  • Ewa Jakubowicz

Czytała: Danuta Stachyra

PiosenkiEdytuj

Opening
Ending

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki