FANDOM

Sailor Senshi (セーラー戦士, Sērā Senshi; ang. "Sailor Soldier (warrior, guardian, scout)"; pol. "Wojowniczki/strażniczki w marynarskim ubraniu") - termin określający główne bohaterki serii Czarodziejka z Księżyca. Często skracany do "Senshi".

W oficjalnych gadżetach powiązanych z anime i mangą, termin "Senshi" został przetłumaczony na "Soldier" (pol. "wojowniczka"), ponadto niektóre piosenki w anime i musicalach zawierały angielski zwrot "Sailor Soldier". Jednakże, w serialu live action, Sailor Moon Crystal oraz we wznowionych wydaniach mangi i oryginalnego anime, to samo kanji zostało przetłumaczone na "Guardian" (pol. "strażniczka"). W pierwszym angielskim dubbingu, wojowniczki były nazywane "Sailor Scouts" (pol. "skautki/harcerki").

Magiczne wojowniczkiEdytuj

Sailor Senshi najlepiej można opisać jako wojowniczki posiadające magiczne moce. Wszystkie są utożsamiane z daną planetą lub ciałem niebieskim, a ich moce często związane są ze zdolnościami okiełznania konkretnego żywiołu. Ich powiązania z odpowiednim ciałem niebieskim było przede wszystkim ujawniane w postaci planetarnego symbolu, który niekiedy pojawiał się na ich czołach lub pojawiał się jako motyw w ich przedmiotach i strojach.

W wielu przypadkach, Sailor Senshi posiadały alter ego, w którym spędzały większość czasu. Przez użycie pióra transformacji lub broszki, mogły przemienić się w formę Sailor Senshi kiedy zechciały. Mimo że przemiana w Senshi zwykle polegała tylko na zamianie ubrania, osoby z zewnątrz, nawet rodzina czy bliscy przyjaciele, nie mogły z reguły ich rozpoznać.

Sailor Senshi Układu SłonecznegoEdytuj

Sailor-moon

Sailor Senshi Układu Słonecznego

Inner SenshiEdytuj

Wojowniczki Wewnętrznego Układu Słonecznego / Cztery Wojowniczki Czuwających BogówEdytuj

Outer Senshi / Wojowniczki Zewnętrznego Układu SłonecznegoEdytuj

Sailor Quartet z XXX wiekuEdytuj

Sailor Quartet

Sailor Quartet

Inne Sailor Senshi Układu SłonecznegoEdytuj

Sailor Senshi spoza Układu SłonecznegoEdytuj

Kinmoku SenshiEdytuj

Starlights

Sailor Starlights

Sailor StarlightsEdytuj

Senshi zabite przez Galaktykę Cieni (tylko manga)Edytuj

Senshi z Galaktyki CieniEdytuj

Galaxia Animamates Sailor Senshi

Sailor Animamates z Sailor Galaxią w środku

Star GardenersEdytuj

Sailor AnimamatesEdytuj

Prawdziwe Sailor SenshiEdytuj

Inne SenshiEdytuj

Parallel Inner (tylko Parallel Sailor Moon)Edytuj

Psm04

Parallel Inner

Oppositio Senshi (tylko gry wideo)Edytuj

Opp2

Oppositio Senshi