Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Saphir

2956stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Saphir
Saphire.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 14 (manga)
75 odc. (anime)
15 odc. (SM Crystal)
Seiyū: Tsutomu Kashiwakura
Tsubasa Yonaga (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Rodzina Czarnego Księżyca
Miejsce zamieszkania: Zamek Czarnego Księżyca, Nemesis
Zawód/zajęcie: Członek Rodziny Czarnego Księżyca
Aliasy: Blue Saphir
Powiązania: Esmeraude, Petz (anime); Veneti, Aquatici, Black Lady (manga)
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Człowiek
Krewni: Książę Dimande (brat)

Saphir (jap. サフィール Safīru) – członek Rodziny Czarnego Księżyca i młodszy brat Księcia Dimande'a.

AnimeEdytuj

W anime Saphirowi zostało zlecone stworzenie Dark Henge, czyniąc je na podobieństwo Esmeraude na jej prośbę. Z czasem zaczął mieć coraz większe podejrzenia co do intencji Wisemana i próbował ostrzec brata, ale został zignorowany. Na wieść o zdradzie Wisemana, próbował poinformować o tym swojego brata, i z tego powodu, Wiseman próbował go zabić. Saphir, choć ranny, zdołał uciec i udał się do parku na Ziemi, gdzie upadł. Leżąc tam ujrzał kwiat i przypomniało mu się, jak wraz z bratem oglądali kwiaty na Nemesis, gdy byli młodsi.

Siostry Czarnego Księżyca odkryły rannego Saphira i zaopiekowały się nim, szczególnie Petz, z którą podobno miał związek. Opuścił ją jednak, by spróbować przekonać swojego brata. Mimo obecności wojowniczek, zaatakował go w Wiseman po raz drugi i tym razem Saphir zginął.

Na koniec, bandaż wokół rany głowy zsunął się, ujawniając, że nie nosił już odwróconego znaku Czarnego półksiężyca, wskazując jego przejście na stronę dobra.

Manga i Sailor Moon Crystal Edytuj

W mandze Saphir, że istnienie Nowej Królowej Serenity i jej Srebrnego Kryształu jest odpowiedzialne za spowodowanie konfliktów i zamieszania, a Czarodziejka z Księżyca była winna tego, że jego brat Dimande odwrócił swoją uwagę od ich pierwotnego planu. Kiedy Książę Dimande porwał Usagi i zabrał ją na Nemesis, nie była w stanie przekształcić się w Czarodziejkę z Księżyca powodu mrocznej energii planety. Ponieważ to czyniło ją bezbronną wobec zaleceń Dimande'a, uciekła od niego i wpadła na Saphira przy reaktorze gromadzącym moc Złego Czarnego Kryształu, głęboko w jądrze planety. Po znalezieniu jej tam, Saphir próbował ją zabić z pomocą swoich dwóch droidów, Veneti i Aquatici. Usagi jednak odkryła, że była w stanie użyć swoich mocy w tym miejscu, po czym przekształciła się w wojowniczkę i uciekła z jej przyjaciółkami, które zostały wcześniej pojmane.

Saphir i Dimande końcu zaczęli kwestionować działania Wisemana, ale zanim mogli się mu sprzeciwić Wiseman zrobił im pranie mózgu i dał im nowe moce, aby mogli zaatakować wojowniczki i zdobyć Srebrny Kryształ z przeszłości. Saphir dostał moc Beast Hand i użył jej do zaatakowania wojowniczek. Chociaż Dimande zdołał uwolnić się spod kontroli Wisemana, to Saphir nie – kiedy Black Lady rozkazała Saphirowi atakować jego brata, Dimande zdołał go pokonać zabijając go.

Musicale Edytuj

Tanjou! Ankoku no Princess Black Lady Edytuj

Saphir pojawił się w musicalach opartych na sezonie Sailor Moon R i części Black Moon mangi – Tanjou! Ankoku no Princess Black Lady i jego wersji poprawionej.

Jego osobowość była podobna do tej ukazanej w mandze, z tą różnicą, że urodził się na Nemesis i pragnął odwiedzić piękną Ziemię, o której opowiadał mu jego brat. Wpadł pod kontrolę Wisemana, kiedy Black Lady zmusiła go do noszenia kolczyków wykonanych z Złych Czarnych Kryształów, a następnie zaatakował swojego brata, który był zmuszony go zabić. Demand obiecał wspomnieniu swojego brata, że sprawi, że kwiaty zakwitną na Nemesis, takie jakich oni nigdy nie widzieli, gdy byli dziećmi.

W obu musicalach w jego rolę wcieliła się Yuri Kuroda.

Petite Étrangère Edytuj

W tym musicalu w rolę Saphira wcieliła się Sora Manami.

Etymologia Edytuj

„Saphir” to francuskie słowo oznaczające szafir[1].

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Black Moon Etymology
Wrogowie: Rodzina Czarnego Księżyca

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Ayakashi Sisters KoanBerthierCalaverasPetz
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirChiralAchiral
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy ChiralAchiralAkumudaAtsugesshoAvogadoraDogbaDumbleFuraikiGiwakuJakokuJamanenMarzipanNipasuPharmakonRyuaxUdering
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphir

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVenetiHyuru Hyuru
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirSpotted TilmunAaronManna

Więcej w Fandom

Losowa wiki