FANDOM

SeraMyu

Musical Sailor Moon (jap. セーラームーン・ミュージカル Sērāmūn Myūjikaru), potocznie zwane Sera Myu (jap. セラミュー Seramyū) – seria spektakli teatralnych opartych opartych na metaserii Naoko Takeuchi Czarodziejka z Księżyca produkcji Bandai Visual i Bandai Visual Musical Office. Seria składa się z 32 musicali, które zostały wystawione ponad 898 razy, odkąd została rozpoczęta w lecie 1993 roku. Scenariusze stworzone przez producentów przeważnie są zgodne z fabułą przedstawioną w anime i mandze, zawierają rozszerzenia niektórych wątków, jednak istnieje również kilka oryginalnych linii fabularnych.

TerminologiaEdytuj

Istnieje kilka zwrotów, bardzo często używanych w odniesieniu do musicali Sailor Moon.

  • Fan Kansha – specjalny występ dla fanów musicali.
  • Sotsugyō – gdy jeden z członków obsady odchodzi z musicali, jest określany jako "absolwent". Absolwenci na koniec występu senshūraku żegnają się z fanami podczas specjalnego pożegnania.
  • Guide Video – wideo sprzedawane tylko na przedstawieniach musicali. Zawiera materiał zakulisowy z prób do musicali oraz wywiady z obsadą i materiał Fan Kansha.
  • Kaiteiban – poprawiona wersja poprzedniego musicalu.
  • Senshūraku – ostatni dzień konkretnego musicalu. Przedstawienia senshūraku często zawierały więcej improwizacji i żartów, a na koniec występu absolwenci żegnali się z fanami podczas specjalnego pożegnania.
  • Service Numbers – piosenki wykonywane na bis po wyjściu aktorów na scenę po spektaklu.

MusicaleEdytuj

Seramyu inner senshi

Inner Senshi w musicalach

Sera Myu są dzielone przez fanów na pięć scen (tzw. stage). Kryterium podziału jest aktorka, która grała Usagi, jednak według oficjalnego podziału używanego przez producentów Sera Myu dzielone są na 4 sceny. First Stage trwa równo z publikacją mangi Naoko Takeuchi oraz anime. W skład drugiego stage'u wchodzą wszystkie pozostałe aktorki, jednakże ostatnie dwie role Mariny Kuroki jako Sailor Moon, które zamykają prace nad musicalami do tej serii, producenci nazwali trzecim stage'em.

W 2013 roku ogłoszona została produkcja nowego musicalu zatytułowanego Pretty Guardian Sailor Moon - La Reconquista, który był wystawiany od 13 do 23 września 2013 roku. Jest on pierwszym z oficjalnej „czwartej sceny”.

Stage IEdytuj

Anza Ōyama (jap. 大山アンザ) jako Sailor Moon:

Stage IIEdytuj

Seramyu Outer Senshi

Outer Senshi w musicalach

Fumina Hara (原 史奈) jako Sailor Moon:

Miyuki Kanbe (神戸 みゆき) jako Sailor Moon:

Marina Kuroki (黒木マリナ) jako Sailor Moon:

Stage IIIEdytuj

Nadal Marina Kuroki (黒木マリナ) jako Sailor Moon:

Stage IVEdytuj

Satomi Ōkubo (大久保聡美) jako Sailor Moon:

Hotaru Nomoto (野本ほたる) jako Sailor Moon:

Nogizaka46 Edytuj

ObsadaEdytuj

Zobacz w osobnym artykule.