Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Setsuna Meiō

2957stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Setsuna Meiō
Setsunameiou.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 27
110 odc. anime
Seiyū: Chiyoko Kawashima
Ai Maeda (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Kondominium w Delcie Nieskończoności, Tokio (początkowo)
Wiktoriański dom
Zawód/zajęcie: studentka pierwszego roku w K.O. University
pielęgniarka
Aliasy: Czarodziejka z Plutona, Strażniczka Drzwi Czasoprzestrzeni, Puu
Formy: Czarodziejka z Plutona, Super Sailor Pluto, Princess Pluto, Eternal Sailor Pluto
Powiązania: Solar System Sailor Senshi, Reika Nishimura
Dane osobowe
Data urodzenia: 29 października 1975
Wiek: 19 (SM S) – 21 (Sailor Stars)
Wzrost: 174 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: A

Setsuna Meiō (jap. 冥王 せつな Meiō Setsuna) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Czarodziejki z Plutona. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego.

CharakterystykaEdytuj

SM0507.jpg

Setsuna Meio (manga)

Setsuna Meiō po raz pierwszy pojawia się jako Czarodziejka z Plutona w anime SM R, w odc. 75. Jej zadaniem jest strzeżenie bram czasu. Jest Strażniczką Wrót Czasoprzestrzeni i samotnie spędza czas zawieszona w korytarzu między wymiarami, pilnując, by nikt niepowołany nie przekroczył bram Królestwa. Posiada moc przewidywania przyszłości, jednak zazwyczaj nie wolno jej pod żadnym pozorem zdradzić tajemnic, które są jej objawiane przez czas. Wyjątek stanowiła jedynie sprawa Sailor Saturn, o której opowiada pozostałym wojowniczkom. Po raz pierwszy kontaktuje się z Chibiusą przez Luna-P. Chibiusa zwykle nazywa Sailor Pluto "Puu" (pisane także jako "Plu"). Z kolei Sailor Pluto nazywa ją Małą Damą (ang. Small Lady). W Kryształowym Tokio Setsuna pełniła także rolę jej opiekunki[1].

Setsuna Meio w anime

Po wydarzeniach zawartych w drugiej części mangi opuszcza bramy czasu, aby tymczasowo żyć jako człowiek i dołącza do reszty Outer Senshi. Jest studentką fizyki, biologii i medycyny, pracuje jako szkolna pielęgniarka. Wydarzenia, które do tego doprowadzają różnią się, w mandze została odrodzona przez Neo Queen Serenity w teraźniejszym Tokio po tym jak poświęca się w drugiej części mangi, podczas gdy w anime Neo-Queen Serenity pozwala jej odejść na Ziemię. Setsuna jest najstarszą z Sailor Senshi. Jej osobowość została opisana jako odległa i nieco samotna, jednak okazuje ciepłe uczucia i przywiązanie względem Chibiusy[2]. Kiedy się reinkarnuje staje się bardziej przyjacielska, ale wciąż nie jest bardzo emocjonalna, choć są momenty w mandze, gdzie wyraża znacznie więcej emocji niż anime. Później dba o Hotaru wraz z Michiru i Haruką. Jej hobby to moda. Setsuna sama projektuje sobie ubrania i marzy o tym, by zostać dobrą projektantką mody.

W przeciwieństwie do innych Senshi jest wątpliwe, czy jest ona w pełni człowiekiem; Setsuna została opisana jako "bogini, wiecznie strzegąca Wrót Czasoprzestrzeni". Urodziła się pod znakiem Skorpiona, co jest ekwiwalentem dla Plutona[3].

Sailor Pluto pojawia się tylko kilku odcinkach anime. W przeciwieństwie do Sailor Neptune i Sailor Uranus jest przychylna innym Sailor Senshi i pomaga im przy różnych okazjach. Podczas drugiej serii pozwala im podróżować w czasie, nawet jeśli zazwyczaj nie jest to dozwolone[4]. W trzeciej części mangi często służy radą i pomaga innym Czarodziejkom, nawet jeśli Sailor Uran i Sailor Neptun wolą działać w dwóch grupach oddzielnie[5]. Później Setsuna dołącza do wojowniczek Senshi, aby pomóc w odkryciu prawdziwej tożsamości Chibi Chibi[6]. W mandze jest ona inspiracją dla Ami, a jej przyjaźń z Ami daje Sailor Mercury dodatkową moc.

Czarodziejka z Plutona jest o wiele bardziej mroczna, w mandze identyfikowana jest jako "Strażniczka Świata Podziemnego" o bardzo ciemnej skórze i czarnym stroju czarodziejki. Jest ona również określona jako córka Chronosa, boga czasu[7]. Jest bezwzględną wojowniczką, która wykonuje raczej rygorystyczne prawa eliminując wszelkich intruzów, którzy ośmielają naruszać podziemia w poszukiwaniu Wrót Czasoprzestrzeni. Prawie zabija Sailor Moon zanim zorientowała się, kim ona jest, stwierdzając, że "wszyscy, którzy łamią tabu muszą być wyeliminowani"[8]. Luna wyjawia również innym, że nikt nawet nie wiedział, że Sailor Pluto istnieje, ze względu na jej opanowanie i charakter, i że według jej wiedzy nikt nigdy jej nie widział. Luna nazywa ją "samotną wojowniczką"[9].

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime
Setsuna MeiōAkt 27Odcinek 110
Sailor PlutoAkt 18Odcinek 75
Super Sailor PlutoAkt 39Odcinek 167
Księżniczka PlutonAkt 41
Eternal Sailor PlutoAkt 42
Evil Sailor PlutoAkt 50

AktorkiEdytuj

ReiSaitouSetsuna.jpg

Rei Saitō w roli Setsuny

  • W musicalach Sera Myu w jej rolę wcielały się:

Etymologia imieniaEdytuj

W języku japońskim planeta Pluton nosi nazwę Meiōsei (jap. 冥王星): pierwsze dwa znaki kanji znaczą „król mroku”, a trzeci wskazuje na obiekt astronomiczny. Również według greckiej mitologii Pluton był uosabiany z Hadesem, bogiem podziemia.

Jej pełne imię tłumaczy się jako „Mroczny Król Momentu”.

冥王 (Meiō) – Władca ciemności
せつな (Setsuna) – Ważny, istotny, moment, chwila (ponieważ nie ma kanji, można to różnie interpretować)

Chibiusa nazywa Setsunę pieszczotliwie "Puu", co jest zapisywane też czasami jako 'Plu'.

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Patrick Drazen: Anime Explosion! The What? Why? & Wow! of Japanese Animation, Stone Bridge Press, s. 212, isbn 1-880656-72-8
  2. Odcinki: 68, 82, 115; Sailor Moon SuperS: The Movie.
  4. Odcinki: 82, 85.
  5. Odcinki: 110, 111, 121.
  6. Odcinek 182.
  7. Kiedy Chibiusa podróżuje poprzez czas, wzywa Chronosa, nazywając go "wszechmogącym bogiem czasu, ojcem strażnika czasu". To zaklęcie jest użyte po raz pierwszy w mandze Akt 18 i 82 odcinku anime.
  8. Odcinek 182.
  9. Odcinek 182.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki