FANDOM

Mała Dama
Smol
Pierwsze wystąpienie: akt 19 (manga)
odc. 88 (anime)
Seiyū: Kae Araki
Misato Fukuen (Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Kryształowe Tokio (XXX wiek)
Rezydencja Tsukino w Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio (XX wiek)
Zawód/zajęcie: uczennica Szkoły Podstawowej Jūban, następczyni tronu Ziemi
Aliasy: Rabbit (Królik), Chibiusa, Sailor Chibi Moon
Formy: Czarna Dama, Sailor Chibi Moon, Super Sailor Chibi Moon, Eternal Sailor Chibi Moon, Princess Lady Serenity
Tytuły: Mała Dama, Usagi Small Lady Serenity
Powiązania: Solar System Senshi (szczególnie Sailor Pluto, Sailor Saturn i Sailor Quartet), Diana, Momoko Momohara, Kyūsuke Sarashina, Helios, Perle
Dane osobowe
Data urodzenia: 30 czerwca
Wiek: 900+
Wzrost: 107–135 cm
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: 0
Krewni: Nowa Królowa Serenity (matka), Król Endymion (ojciec), Kousagi Tsukino (siostra; tylko manga Parallel Sailor Moon), Królowa Serenity (babcia), Ikuko Tsukino (babcia), Kenji Tsukino (dziadek), Shingo Tsukino (wujek)

Księżniczka Usagi Small Lady Serenity (jap. プリンセス・うさぎ・スモールレディ・セレニティ Purinsesu Usagi Sumōru Redi Sereniti; ang. Princess Usagi Small Lady Serenity), często pieszczotliwie nazywana Mała Dama (jap. スモールレディ Sumōru Redi; ang. Small Lady) przez rodziców i przyjaciół rodziny – córka Nowej Królowej Serenity i Króla Endymiona.

Smoll

Księżniczka Usagi Small Lady Serenity to imię, pod którym Chibiusa jest znana w Kryształowym Tokio. W mandze imię to pojawia się częściej, a także zostaje wyjaśnione. Jest to imię nadane jej przez rodziców. Jedyną inną postacią, oprócz rodziny królewskiej i jej przyjaciół, która nazywa Chibiusę "Small Lady", jest jej kotka Diana. Jej postać przedstawiona jako księżniczka pojawia się również w IV artbooku i w Materials Collection, w którym została narysowana wśród innych Senshi w sukniach Księżniczek Układu Słonecznego. Mała Dama jest na rysunkach autorki mangi przedstawiona w różowej, unikalnej kreacji. Natomiast w pierwszym anime nosi białą sukienkę i biżuterię bardzo podobną do sukienki Księżniczki Serenity, choć jest ona mniejsza. To jest największa różnica w wyglądzie sukni Małej Damy między mangą a anime.

W anime Chibiusa zmienia się w swoją postać księżniczki, kiedy potrzebuje więcej energii niż posiada jako zwykła dziewczynka, czy Sailor Chibi Moon, podobnie jak jej rodzice mogą stać się Księciem Endymionem i Księżniczką Serenity w razie potrzeby. W 40 akcie mangi wspomniane jest, że kiedy będzie odpowiednio dorosła stanie się Księżniczką Lady Serenity. Forma ta jest pokazana w IV i V artbooku oraz w snach Heliosa w mandze.

Później okazuje się, że nie potrzebuje pomocy Srebrnego Kryształu matki, gdyż posiada własny.

GaleriaEdytuj