Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Chibiusa Tsukino

Przekierowano z Small Lady

2956stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Chibiusa Tsukino
Chibi.JPG
Pierwsze wystąpienie: Act 13 (manga)
60 odc. (anime)
Odc. 14 (SM Crystal)
Seiyū: Kae Araki
Misato Fukuen (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Kryształowe Tokio (XXX wiek)
Rezydencja Tsukino w Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio (XX wiek)
Zawód/zajęcie: uczennica Juuban Municipal Primary School, następczyni tronu Ziemi
Aliasy: Chibiusa, Sailor Chibi Moon, Rabbit
Formy: Black Lady, Sailor Chibi Moon, Super Sailor Chibi Moon, Eternal Sailor Chibi Moon, Princess Lady Serenity
Tytuły: Mała Dama (Small Lady), Usagi Small Lady Serenity
Powiązania: Solar System Senshi, Sailor Quartet, Diana, Momoko Momohara, Kyūsuke Sarashina, Helios
Dane osobowe
Data urodzenia: 30 czerwca
Wiek: 900+
Wzrost: 3'6"–4'5" (107–135 cm)
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: 0
Krewni: Nowa Królowa Serenity (matka), Król Endymion (ojciec), Kousagi Tsukino (siostra; tylko manga Parallel Sailor Moon), Królowa Serenity (babcia), Ikuko Tsukino (babcia), Kenji Tsukino (dziadek), Shingo Tsukino (wujek)

Chibiusa Tsukino (jap. ちびうさ Chibiusa) – bohaterka anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest prawdziwą tożsamością Sailor Chibi Moon. Jej pełne imię to Usagi, ale żeby uniknąć nieporozumień, ludzie nazywali ją „Chibiusa” („chibi” (ちび) oznacza „mały”; „usa” (うさ) jest skrótem od „Usagi” (うさぎ)). W Kryształowym Tokio jej pełnym imieniem jest Usagi Small Lady Serenity.

Chibiusa pochodzi z przyszłości, XXX-wiecznego Kryształowego Tokio. Udała się w podróż w czasie do Tokio XX-wieku, pierwotnie aby uratować matkę, a później aby trenować jako wojowniczka Sailor Senshi. Była córką Nowej Królowej Serenity i Króla Endymiona, przyszłych form Usagi Tsukino i Mamoru Chiby, a także wnuczką Królowej Serenity. Miała urządzenie, które ją chroniło – Luna-P, a także szarą kotkę o imieniu Diana, która była córką księżycowych kotów Luny i Artemisa.

Kiedy po raz pierwszy pojawiła się w anime miała około 6 lat, podczas gdy w mandze miała chronologicznie 901, ale nadal fizycznie i psychicznie była sześciolatką. Opóźnienie w jej starzenia się było spowodowane mocą Srebrnego Kryształu i fakt, że jej własne moce jako Senshi nie zostały w pełni obudzone.

W anime, zanim zdobyła zdolność do transformacji w Sailor Chibi Moon, Chibiusa również miała moc emitowania kolumny niezwykle potężnej energii z symbolu półksiężyca, który mógł pojawić się na jej czole. Miała zwyczaj to robić, kiedy była zaniepokojona lub przerażona, a kolumna energii była widoczna z daleka, co oznaczało, że Rodzina Czarnego Księżyca używała go jako sposobu na śledzenie jej.

CharakterystykaEdytuj

Hfhfhf.JPG

Starsza Chibiusa (Manga)

W 20 akcie mangi, jest wspomniane, że ma 900 lat, a jej młodzieńczy wygląd przypisany jest faktowi, że nagle przestała rosnąć w wieku pięciu lat. Powód tego nie jest w pełni zrozumiany, ale gdy staje się Sailor Chibi Moon z czasem zaczyna dorastać. Jej dokładny wiek nie został ujawniony w anime. Świeczki na urodzinowym torcie w jednym z jej wspomnień wskazują, że ma pięć lat, gdy jest przedstawiona po raz pierwszy[1], a gdy wraca później wydaje się być również w wieku 5–6 lat.

Chibiusa przybywa na Ziemię z Kryształowego Tokio z przyszłości, w celu odnalezienia wojowniczek w mundurkach oraz Srebrnego Kryształu. Podstępem, przy pomocy zaklęcia, wkrada się do domu państwa Tsukino i od tamtej pory przebywa z nimi jako ich kuzynka, co bardzo irytuje Usagi, która jest jedyną osobą w rodzinie świadomą rzeczywistej sytuacji, ale czuje bardzo wielkie uczucie do przyszłej córki. Uczucia Chibiusy są sprzeczne, bo nie od razu zidentyfikowała Usagi i Mamoru jako swoich rodziców, choć zdaje sobie sprawę z tego faktu[2]. Powodem jest to, że Chibiusa widzi bardzo ostry kontrast między ich osobowościami z teraźniejszości i przyszłości. Zachowuje się inaczej względem Usagi i Mamoru, niż wobec Króla Endymiona i Nowej Królowej Serenity.

Chibiusa jest zazwyczaj bardzo optymistyczną, ekstrawertyczną i towarzyską osobą. Choć początkowo trudno jej było się przystosować, szybko stała się popularna wśród kolegów z klasy. Jej początkowej nieśmiałości można przypisać fakt, że dokuczano jej w XXX wieku, że nie miała żadnych mocy Senshi[3]. W mandze stopniowo dojrzewa, staje się bardziej komfortowa z sobą i pewna swoich umiejętności jako czarodziejka. Ponieważ jej marzeniem w mandze jest, aby stać się piękną kobietą, jej działania często oparte są na tym postanowieniu – stara się być perfekcjonistką.

Chibiusa jest osobą bardzo ciepłą i przyjacielską, ale mimo to na początku nie potrafi znaleźć się w nowym otoczeniu. Czas spędza najchętniej na rozmowach z Setsuną, a dopiero później najlepszą przyjaciółkę odnajduje w Hotaru. Jej najbliższymi przyjaciółmi w XX wieku są: Momoko Momohara i Kyūsuke Sarashina. W anime jest bardziej krytykująca i nie dorasta tak szybko jak w mandze. Często narzeka na Usagi za bycie roztrzepaną. Jednakże istnieje wiele przypadków, kiedy Usagi i Chibiusa okazują sobie wzajemnie miłość i troskę o siebie nawzajem. Niemniej, obie często się kłócą i często zachowują się bardziej jak siostry, niż matka i córka.

Pała także ogromną sympatią do Mamoru Chiby, o którego notorycznie jest zazdrosna Usagi.

Do tego czasu kontaktuje się z nią przez kryształową kulę znajdującą się w jej pokoju. Często spędzają czas na rozmowach, w czasie których Pegaz przekazuje jej swoje życiowe rady.

W serii SuperS Chibiusa odgrywa ważną rolę w poszukiwaniach tajemniczego Pegaza, który zwraca się do niej o pomoc w uwolnieniu siebie. To właśnie w jej marzeniach ukrył się Pegaz, co czyni ją jedną z centralnych postaci serii. W porównaniu z poprzednimi seriami, jest tam ukazana jako dojrzalsza dziewczyna. Jednym z wątków jest także jej relacja z Pegazem (który w ludzkiej postaci ma na imię Helios), którym Chibiusa jest zauroczona[4]. W mandze, pod koniec serii jest sugerowane, że w przyszłości wyjdzie za niego za mąż[5].

PostacieEdytuj

Pierwsze wystąpienie
Forma Manga Anime
Chibiusa TsukinoAkt 13Odcinek 60
Small LadyAkt 19Odcinek 88
Black LadyAkt 22Odcinek 85
Sailor Chibi MoonAkt 23Odcinek 103
Super Sailor Chibi MoonAkt 33Odcinek 128
Princess Lady SerenityAkt 40
Eternal Sailor Chibi MoonAkt 42

Mała DamaEdytuj

MalaDamam2.jpg

Mała Dama w mandze

Księżniczka Usagi Small Lady Serenity (jap. プリンセス・うさぎ・スモールレディ・セレニティ Purinsesu Usagi Sumōru Redi Sereniti), często pieszczotliwie nazywana Mała Dama (jap. スモールレディ Sumōru Redi, ang. Small Lady) przez rodziców i przyjaciół rodziny – jest to imię, pod którym Chibiusa jest znana w swoich szasach. W mandze imię to pojawia się częściej, a także zostaje wyjaśnione. Jest to imię nadane jej przez rodziców, więc często używa go przedstawiając się. Jedyną inną postacią oprócz rodziny królewskiej i jej przyjaciół, która nazywa Chibiusę Small Lady jest jej kotka Diana. Jej postać przedstawiona jako księżniczka pojawia się również w IV artbooku i w Materials Collection, w którym została narysowana wśród innych Senshi w specyficznych sukniach. Została narysowana w różowej, unikalnej kreacji.

MalaDama2.jpg

Mała Dama w anime

W anime Chibiusa zmienia się w swoją postać księżniczki, kiedy potrzebuje więcej energii niż posiada jako zwykła dziewczynka, czy Sailor Chibi Moon, podobnie jak jej rodzice mogą stać się Księciem Endymionem i Księżniczką Serenity w razie potrzeby. W tej postaci nosi sukienkę i biżuterię bardzo podobną do sukienki Księżniczki Serenity, choć jest ona mniejsza. W 40 akcie mangi wspomniane jest, że kiedy będzie odpowiednio dorosła stanie się Księżniczką Lady Serenity. Forma ta jest pokazana w IV i V artbooku oraz w snach Heliosa.

Później okazuje się, że nie potrzebuje pomocy kryształu matki, gdyż posiada własny.

Outsize ChibiUsaEdytuj

Ochibiusa.jpg

Outsize ChibiUsa (anime)

Outsizechibiusam2.jpg

Outsize ChibiUsa (manga)

W mandze jak i w anime pojawia się podczas walki z Dead Moon Circus. PallaPalla poznawszy uprzednio pragnienia Usagi i Chibiusy wysyła zaklęcie odwrotnych kul w momencie przemiany dziewczyn z form Senshi, w wyniku czego zamieniły się wiekiem. Udało im się przywrócić poprzedni stan w momencie przemiany w Sailor Senshi.

AktorkiEdytuj

Sera MyuEdytuj

Tłumaczenie imienia i nazwiskaEdytuj

ち び (Chibi) - Mały

月 野 (Tsukino) - Księżycowa Równina

う さ ぎ (Usagi) - Królik[6]

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Odcinek 85
  2. Odcinek 104
  3. Sailor Moon; tom 6, akt 22.
  4. Odcinek 158
  5. Sailor Moon; tom 15, akt 42.
  6. Takie tłumaczenie podaje strona MizunoWorld

Więcej w Fandom

Losowa wiki