Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Tellu

2957stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Tellu
Tellu manga.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 24 (manga)
120 odc. (anime)
Odc. 28 (SM Crystal)
Seiyū: Chieko Honda
Naomi Ōzora (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Bractwo Śmierci
Miejsce zamieszkania: Laboratorium Witches 5 (prawdopodobnie w Tokio)
Zawód/zajęcie: Witches 5
Aliasy: Lulu Teruno (jap. 照野留々 Teruno Ruru)
Powiązania: Profesor Tomoe, Witches 5
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Humanoid
Daimon (manga)

Tellu (jap. ビリユイ Teruru) – trzecia członkini Witches 5, która pojawiła się w sezonie Sailor Moon S i czwarta w mandze. Jej moce związane były z roślinami.

Anime Edytuj

Tellu po raz pierwszy pojawiła się w 120 odcinku, kiedy to celowo odłączyła od zasilania porzucony wynalazek Eudial, Witches Electric Warp z Mimete wewnątrz, co ją zabiło. Po wyeliminowaniu swej poprzedniczki Tellu przejęła przywództwo Witches 5.

Zamiast używać daimonów Tellu zajęła się sprzedawaniem rośliny Tellun, którą stworzyła w celu wydobycia Kryształów Czystego Serca. Została zabita przez jej własny twór, Hyper Tellun, po tym jak Tuxedo Mask stłukł różą pojemnik na czyste serca. Pozostawiła po sobie jej identyfikator ucznia Akademii Nieskończoności. Ta informacja wskazała wojowniczkom miejsce pobytu Bractwa Śmierci.

MangaEdytuj

Viluy jest czarownicą poziomu 404 i drugą najsilniejszą członkinią Witches 5. Podobnie jak inne członkinie potrafi przekształcić się w daimona. Jako Lulu Teruno była nauczycielką wychowania fizycznego oraz opiekunką ogrodu botanicznego w Mugen Gakuen.

Po niepowodzeniu jej poprzedniczki Viluy, Tellu została wyznaczona przez profesora Tomoe na jej następczynię. Tellu zapewnia Kaolinite, że jej projekt będzie udany i obiecuje jej, że zdobędzie najwyższej jakości Hostie.

W celu realizacji planu Tellu zaczyna natychmiast sprzedaż własnej hodowli roślin – kwiatów doniczkowych Tellun, które rosną dobrze nawet przy bardzo małej opiece, a po około tygodniu zakwitają. Makoto Kino, która jest bardzo zainteresowana botaniką, kupiła jeden kwiat w kwiaciarni Mamiana i przyniosła go razem z Minako Aino do swojego domu. W domu Makoto obie dziewczyny po pewnym czasie poczuły ogromne zmęczenie, które wydawało się być spowodowane przez silny zapach Tellun, przez który wszystkie inne rośliny zwiędły. Widząc to Makoto zniszczyła kwiat nożem.

Po tym, jak Sailor Chibi Moon atakuje Tellu Pink Sugar Heart Attack, powraca ona do swojej postaci jako daimon, a następnie ginie od ataku Dead Scream ponownie przebudzonej Czarodziejki z Plutona.

Musicale Edytuj

Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth Edytuj

W tym musicalu Tellu odgrywała rolę podobną do mangowej – była doskonałym daimonem stworzonym przez profesora Tomoe. Często działała oddzielnie od innych wiedźm, jako że była zajęta doskonaleniem swoich kwiatów Tellun. W jej rolę wcieliła się Mio Nunokawa, a w wersji Kaiteiban tego musicalu – Akiko Iwasaki.

Un Nouveau Voyage Edytuj

W tym musicalu w rolę Tellu wcieliła się Momoko Sadachi.

MoceEdytuj

Etymologia imieniaEdytuj

Imię Tellu zapisane w katakana: Teruru. Imię to pochodzi od minerału Telluryt Japońska nazwa minerału to Teruru-seki, co znaczy "kamień tellurium. Nawiasem mówiąc japońskie oznaczenie Telluritu wykorzystywane jest jako symbol pierwiastka Tellur (Te). Łacińskie słowo tellus znaczy Ziemia. Drugą tożsamością Tellu w mandze jest Ruru Teruno (jap. Teruno Ruru). Imię jest "przebudową" imienia Tellu.

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Bractwo Śmierci
BlackStar.png

Więcej z Fandomu

Losowa wiki