FANDOM

Tuxedo Mask
Tuxedo Mask artbook.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 1: Bunny (manga)
1 odc. (anime)
Odc. 1 (SM Crystal)
Act 1 (PGSM)
Seiyū: Tōru Furuya
Kenji Nojima (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Tuxedo Mask
Aliasy: Mamoru Chiba, Książę Endymion, Król Endymion, Moonlight Knight, Krsnik (w musicalach)
Formy: Tuxedo Mask, Książę Endymion, Król Endymion; Moonlight Knight (anime), Endou (manga), Metalia Endymion (PGSM)
Powiązania: Solar System Sailor Senshi
Dane osobowe
Data urodzenia: 3 sierpnia
Wiek: 17–19
Wzrost: 175 cm
Płeć: mężczyzna
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: A

Tuxedo Mask (jap. タキシード仮面 Takishīdo Kamen) – bohater anime i mangi Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest alternatywną tożsamością Mamoru Chiby oraz Księcia Endymiona.

W przeciwieństwie do pięciu oryginalnych Senshi i podobnie do Czarodziejki z Neptuna, Tuxedo Mask przebudził się poprzez swoje sny, a nie dzięki pomocy jednego z księżycowych kotów. W mandze i serialu live-action był przedstawiany w mediach jako tajemniczy złodziej klejnotów, ponieważ kradł te, które mogły okazać się Srebrnym Kryształem. W anime nie posiadał wielu mocy, a w PGSM wydaje się, że nie miał ich w ogóle. W mandze miał kilka ataków i był właścicielem Złotego Kryształu, tak jak jego ukochana była właścicielką Srebrnego Kryształu.

MoceEdytuj

W mandze posiadał nadnaturalne zdolności, takie jak zdolności telepatyczne za pomocą dotyku z Chibiusą, zdolność do leczenia ran podobna do mocy Hotaru Tomoe oraz niektóre umiejętności psychometryczne. On także wyczuwał samopoczucie swojej planety, a gdy powierzchnia bieguna północnego została uszkodzona w ostatecznej bitwie przeciwko Królowej Metalii, użył swojej mocy, aby przywrócić go do poprzedniego stanu. W anime nigdy nie zostało powiedziane wprost, czy posiadał takie same umiejętności jak w mandze, ale telepatia dotyku została pokazana na ekranie, tak samo jak umiejętność uzdrawiania czy sugestia, że jest właścicielem Złotego Kryształu. W obu tych seriach, gdy Ziemia była atakowana przez Martwy Księżyc, Mamoru odczuł to, jako że był związany z Ziemią, a zatem bardzo chorował, gdy ataki na planecie postępowały.

Ataki Edytuj

W anime
  • Róże – Tuxedo Mask rzuca różami, które potrafią zranić wrogów czy rozbijać twarde przedmioty, a także tworzyć pewnego rodzaju pole siłowe.
  • Laska – jego laska może się magicznie wydłużać i zostać użyta w bitwie jak miecz.
W mandze i Sailor Moon Crystal

W mandze Tuxedo Mask miał więcej mocy, a także niektóre ataki podobne do ataków wojowniczek.

W musicalach

WyglądEdytuj

Tuxedo KamenEdytuj

Podczas walki występuje pod pseudonimem Tuxedo Kamen (pol. Zamaskowany Smoking). Nosi wówczas smoking czarną pelerynę, cylinder i białą maskę, a jego atrybutem jest czerwona róża. Zjawia się zawsze, gdy Sailor Senshi (a zwłaszcza Sailor Moon) są w opałach i przeważnie właśnie ją ratuje. Jednak jego zamiary nie od razu były jasne, ponieważ zarówno on, jak i czterej Generałowie oraz Czarodziejki poszukiwali Srebrnego Kryształu, każdy dla własnych celów.

Evil Tuxedo KamenEdytuj

Wystąpił w mandze i Sera Myu. Przymusowo dołączył do Galaxii.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

W serialu aktorskim w jego rolę wciela się Jōji Shibue.

MusicaleEdytuj

W musicalach rola Tuxedo Mask została odegrana przez: Mizuki Sano, Yūta Mochizuki, Yūta Enomoto, Hironari Amano, Hidemasa Edo, Kenji Urai, Yū Shirota, Gyo Miyamoto, Yūga Yamato. Miał kilka piosenek image song, m.in.: Tuxedo Loyal i Tuxedo Versus.

Wczesny projektEdytuj

We wczesnych etapach rozwoju, mówi się, że Naoko pierwotnie nazwała go kryptonimem „Mysterious 2098 Face” (jap. 怪人2098面相 Kaijin 2098 Mensō), co może być odniesieniem do fikcyjnej postaci – Nijū Mensō.

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki