FANDOM

Tygrysie Oko
Tygrysieoko
Pierwsze wystąpienie: Act 34 (manga)
Odc. 128 (anime)
Seiyū: Ryōtarō Okiayu
Informacje
Przynależność: Martwy Księżyc
Galaktyka Cieni (tylko musicale)
Miejsce zamieszkania: Namiot Cyrku Martwego Księżyca
Aliasy: Torazo Miyamoto, Toranosuke Moribashi (musicale)
Powiązania: Amazońskie Trio, Zirconia; Kwartet Amazonek (tylko manga), Królowa Beryl (tylko musicale)
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Tygrys, który został zmieniony w człowieka

Tygrysie Oko (jap. タイガーズ・アイ Taigāzu Ai, ang Tiger's Eye) – jeden z Amazońskiego Tria.

W cyrku jest poskramiaczem dzikich zwierząt, ale marzy o tym, żeby zostać gwiazdą rocka i być światową sławą. Jest bardzo ambitny. Nosi futro niezależnie od pory roku.

Manga Edytuj

W mandze Tygrysie Oko był tygrysem, który ludzką postać zyskał dzięki magii PallaPalla z Kwartetu Amazonek. Został wysłany przez Amazonki, aby zaatakował Rei Hino. Uwięził ją w domu luster i starał się wykorzystać na niej złudzenia, ale Rei przejrzała jego sztuczki i przegnała ofudą. PallaPalla wysłała go ponownie, aby zniszczył osłabioną wojowniczkę, ale został powstrzymany przez Phobos i Deimos na tyle długo, aby Rei mogła się przemienić w Czarodziejkę z Marsa, a następnie zniszczyła go atakiem Mars Flame Sniper.

Anime Edytuj

W anime Tygrysie Oko został wysłany, aby odnaleźć Lustro Marzeń, w którym schował się Pegaz. Na swój cel wybierał młode kobiety, a jego główną bronią był bicz.

Kiedy Amazońskie Trio postanawia zrezygnować z mocy, która zmieniła ich w ludzi, aby odbudować zniszczone Lustro Marzeń Usagi, Tygrysie Oko powrócił do swojej pierwotnej postaci i zmarł. Wtedy pojawił się Pegaz i przywrócił Trio do życia dając im ich własne Lustra, aby mogli stać się prawdziwymi ludźmi.

Moce Edytuj

Grupowe

Musicale Edytuj

Yume Senshi - Ai - Eien ni... Edytuj

W tym musicalu i jego wersji poprawionej jego osobowość była podobna do tej przedstawionej w anime. W jego rolę w obu musicalach wcielił się Ryūji Kasahara.

Shin Densetsu Kourin Edytuj

W tym musicalu w jego rolę wcielił się Akihito Mimatsu, jego przedstawienie Tygrysiego Oka było bardziej kobiece, podobne do wersji mangowej. Pracował jako członek Galaktyki Cieni pod nadzorem Królowej Beryl, podwładnej Sailor Galaxii.

Amour Eternal Edytuj

W tym musicalu w jego rolę wcieliła się Chihiro Andō.

Etymologia imienia Edytuj

  • Jego imię pochodzi od jednej z odmian kwarcu – tygrysie oko.

Ciekawostki Edytuj

  • W polskiej wersji mangi był przedstawiony jako kobieta.

Galeria Edytuj

Wrogowie: Martwy Księżyc
DeadMoonSymbol

Wrogowie: Galaktyka Cieni
Starseed