Fandom

Czarodziejka z Księżyca

Wiseman

2956stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Wiseman
Wiseman.jpg
Pierwsze wystąpienie: Act 14 (manga)
60 odc. (anime)
15 odc. (SM Crystal)
Seiyū: Eiji Maruyama
Hiroshi Iwasaki (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Rodzina Czarnego Księżyca
Miejsce zamieszkania: Nemesis
Zawód/zajęcie: Mistyk Rodziny Czarnego Księżyca
Aliasy: Death Phantom
Powiązania: Książę Demand, Saphir, Esmeraude, Rubeus, Black Lady
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Nieznany (w anime)
Początkowo człowiek (w mandze)
Krewni: Spokrewniony z Chaosem (w mandze)

Wiseman (jap. ワイズマン Waizuman) – doradca Rodziny Czarnego Księżyca z planety Nemesis i z tej pozycji prowadził ich do ataku na Kryształowe Tokio, a następnie poprowadził ich do Tokio z XX wieku, wszystko w pogoni za Srebrnym Kryształem. Bezlitośnie manipulował swoimi zwolennikami i przekręcał ich własne pragnienia, by spełnić swoje cele.

MangaEdytuj

W mandze Wiseman okazał się być Death Phantomem, przestępcą, który pojawił się w Kryształowym Tokio pewien czas po wstąpieniu Nowej Królowej Serenity na tron​​. Zmienił miasto w miejsce zbrodni i ruiny, w efekcie tego Nowa Królowa Serenity wygnała go na najbardziej odległą planetę Układu Słonecznego – Nemesis.

Wieki później połączył się z planetą Nemesis i wykorzystał swoje uczucia nienawiści i zemsty do kontrolowania planety i Złym Czarnym Kryształem znajdującym się na niej. Ukrywając się pod imieniem „Wiseman” znalazł grupę osób na Ziemi, którzy chcieli się zbuntować przeciwko rządom Nowej Królowej Serenity i udawał przyjęcie roli ich mentora. Zachęcał ich, aby udali się na Nemesis i wzięli Zły Czarny Kryształ, który da im siłę, by obalić rządy królowej i umożliwi zawładnięcie Ziemią, nie wyjawiając im jego połączenia z Nemesis. Kiedy rebelianci rozpoczęli atak i pojawili się w Kryształowym Tokio, nosili na czołach ten sam czarny półksiężyc co Death Phantom, dlatego przyjęli nazwę Rodzina Czarnego Księżyca.

Wiseman schwytał Chibiusę i manipulując jej uczuciami przy pomocy Złego Czarnego Kryształu, zamienił ją w Black Lady. Oświadczyła, że jest królową Nemesis, ku niezadowoleniu innych członków Rodziny Czarnego Księżyca. Saphir, Esmeraude i Książę Dimande zaczęli się zastanawiać, co jest prawdziwym celem Wisemana. Jednakże Wiseman zdołał zabić Rubeusa i wyprać mózg Saphirowi i Dimande'owi, by wykonywali jego rozkazy bez pytania. Potem dał im dodatkowe moce i wysłał ich z Black Lady do Kryształowego Tokio, by zaatakowali wojowniczki i odebrali Sailor Moon Srebrny Kryształu z XX wieku. Dimande'owi udało się zwalczyć kontrolę Wisemana nad sobą, chociaż kiedy uświadomił sobie prawdziwą tożsamość Wisemana i to, jak używał ich jak pionki, zabił wciąż kontrolowanego Saphira i w furii próbował zniszczyć wszechświat przyłączając do siebie dwa Srebrne Kryształy z przeszłości i przyszłości. Gdy po raz kolejny został powstrzymany przez Sailor Pluto i inne Senshi, Dimande zaatakował Sailor Moon i Tuxedo Mask, tylko po ty, by w efekcie zginąć. W tym momencie, Wiseman ujawnił swoją prawdziwą formę, jako planeta Nemesis i rozpoczął atak na Ziemię. Ostatecznie został pokonany i zniszczony, gdy Sailor Moon i Chibiusa uwolniły moc Srebrnych Kryształów z przeszłości i przyszłości z pomocą Tuxedo Mask.

W części mangi Sailor Stars, zostało również ujawnione, że prawdziwa tożsamość Wisemana, Death Phantom, był innym aspektem Chaosu, wraz z Królową Nehellenią, Pharaoh 90 i Królową Metarią. Był też tym, kto ukazał się Sailor Galaxii podczas gdy poszukiwała ona siły i powiedział jej o Sagittarius Zero Star.

AnimeEdytuj

Rola Wisemana jest podobna do tej z mangi. Pomaga w XXX wieku podbić Kryształowe Tokio, a następnie w XX wieku pomaga w szukaniu Króliczka. Zabił Saphira i Księcia Dimande'a, powodując zarazem śmierć Esmeraude. Wiseman uczestniczył w przemianie Chibiusy w Black Lady.

MusicaleEdytuj

Wiseman pojawił się musicalach Tanjou! Ankoku no Princess Black Lady, jego wersji poprawionej oraz Petite Étrangère. W pierwszych dwóch w jego rolę wcielił się Kenji Tominaga.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W wersji polskiej z lektorem jego imię to „Mędrzec”.
Wrogowie: Rodzina Czarnego Księżyca

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Ayakashi Sisters KoanBerthierCalaverasPetz
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirChiralAchiral
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVeneti

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy ChiralAchiralAkumudaAtsugesshoAvogadoraDogbaDumbleFuraikiGiwakuJakokuJamanenMarzipanNipasuPharmakonRyuaxUdering
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphir

Liderzy WisemanKsiążę Dimande
Droidy AquaticiVenetiHyuru Hyuru
Inni członkowie RubeusEsmeraudeBlack LadySaphirSpotted TilmunAaronManna

Więcej z Fandomu

Losowa wiki