FANDOM

Złoty Kryształ
ゴールデン·クリスタル
Gōruden Kurisutaru
Golden Crystal (manga)
Używany przez: Książę Endymion
Pierwsze pojawienie się w:
Mandze:  ?

Złoty Kryształ (ang. Golden Crystal) – kryształ pojawiający się zarówno w mandze, musicalach, jak i w anime, ale w obu ciągłościach różniło się jego zastosowanie i pochodzenie.

MangaEdytuj

W mandze Złoty Kryształ był Sailor Crystal związanym z planetą Ziemia i znajdował się w ciele Księcia Endymiona/Mamoru, podobnie jak Usagi miała Srebrny Kryształ.

Aby odpieczętować Złoty Kryształ Helios szukał „wybranej panny”, wojowniczej księżniczki posiadającej moc Srebrnego Kryształu. Tą panną później okazuje się być Czarodziejka z Księżyca. Według słów Heliosa tylko połączona mocy Srebrnego i Złotego Kryształu może pokonać Martwy Księżyc i uratować planetę.

W 42 akcie mangi, kiedy Srebrny Kryształ Sailor Moon stał się bardziej rozwiniętym Silver Moon Crystal, pieczęć na Złotym Krysztale została złamana. Dzięki jego mocy oraz mocy Kryształom Solar System Senshi, Sailor Moon przekształciła się w Wieczną Czarodziejkę z Księżyca i pokonała Nehellenię, wysyłając ją z powrotem do jej lustra. Helios wziął Złoty Kryształ i umieścił go na szczycie królewskiego berła Króla Endymiona wyzwalając transformację Tuxedo Mask i Sailor Moon w Króla Endymiona i Neo Queen Serenity odpowiednio. Gdy Księżyc został uwolniony od klątwy Nehellenii, Król i Królowa przyciągnęli ciemność lustrem Nehellenii i wystawili ją na działanie światła księżyca, niszcząc potęgę Martwego Księżyca na zawsze.

AnimeEdytuj

CiekawostkaEdytuj

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki