FANDOM

Złoty Kryształ
ゴールデン·クリスタル
Gōruden Kurisutaru
Golden Crystal (manga)
Używany przez: Mamoru Chiba (manga)
Helios (anime)
Pierwsze pojawienie się w:
Mandze: akt 42
Anime: odc. 163

Złoty Kryształ (ang. Golden Crystal) – kryształ pojawiający się zarówno w anime, mandze, jak i w musicalach, ale w tych ciągłościach różniło się jego zastosowanie i pochodzenie.

Anime Edytuj

W anime Złoty Kryształ był kryształem strzeżonym przez Heliosa, kapłana Eluzjonu, i był pod postacią złotego rogu na jego głowie. Zostało wspomniane, że ten Kryształ miał tak wielką moc, że mógł niszczyć całe planety.

Ponieważ moc Złotego Kryształu pochodziła od pięknych marzeń ludzi, a Martwy Księżyc został stworzony ze straconych marzeń ludzi, którzy już zapomnieli jak marzyć, Złoty Kryształ był jedyną drogę do pokonania Królowej Nehellenii i jej podwładnych.

W przeszłości, Złoty Kryształ przechowywany był w sanktuarium w Eluzjonie. Według Heliosa, Kryształ wybiera jego użytkownika, ale tylko ci z pięknymi marzeniami mogą być jego użytkownikami. Kryształ otoczyłby się złotym płomieniem aby zapobiec wysłannikom zła od jego skradzenia. Żeby móc korzystać z mocy Złotego Kryształu, Nehellenia zdobyła Złote Lustro Marzeń, gdzie Helios ukrywał się pod postacią pegaza. Następnie Nehellenia użyła Złotego Kryształu jako wzmacniacza do zwiększenia jej złych mocy. W ten sposób mogła łatwo złamać pieczęć lustra, w którym była uwięziona, oraz pokonać Sailor Senshi.

Kiedy Sailor Moon i Sailor Chibi Moon przejęły Złoty Kryształ, połączyły swoje moce z mocą marzących ludzi na Ziemi w celu zniszczenia Cyrku Martwego Księżyca i uwięzienia Królowej Nehellenii raz jeszcze w ciemności nowiu księżyca. Kryształ powrócił do Heliosa, który zabrał go z powrotem do Eluzjonu.

Pod koniec anime okazało się, że Mamoru posiada złote Gwiezdne Ziarno, co czyniło go strażnikiem i reprezentantem Ziemi, ale to nie jest ten sam przedmiot, co Złoty Kryształ Pegaza.

Manga Edytuj

W mandze Złoty Kryształ był Sailor Crystal związanym z planetą Ziemia i znajdował się w ciele Mamoru, podobnie jak Usagi miała Srebrny Kryształ.

Aby odpieczętować Złoty Kryształ, Helios szukał "wybranej panny", wojowniczej księżniczki posiadającej moc Srebrnego Kryształu. Tą panną później okazuje się być Sailor Moon. Według słów Heliosa, tylko połączona moc Srebrnego i Złotego Kryształu może pokonać Martwy Księżyc i uratować planetę.

W akcie 42 mangi, kiedy Srebrny Kryształ Sailor Moon stał się bardziej rozwiniętym Kryształem Srebrnego Księżyca, pieczęć na Złotym Krysztale została złamana. Dzięki jego mocy oraz mocy Sailor Crystals Solar System Senshi, Sailor Moon przemieniła się w Eternal Sailor Moon i pokonała Królową Nehellenię, wysyłając ją z powrotem do jej lustra. Helios wziął Złoty Kryształ i umieścił go na szczycie królewskiego berła Króla Endymiona, wyzwalając przemianę Tuxedo Mask i Sailor Moon w Króla Endymiona i Nową Królową Serenity odpowiednio. Gdy Księżyc został uwolniony od klątwy Nehellenii, Król i Królowa wyciągnęli ciemność z lustra Nehellenii i wystawili ją na działanie światła księżyca, niszcząc potęgę Martwego Księżyca na zawsze.

Wygląd Złotego Kryształu w mandze był podobny do wyglądu Kryształu Srebrnego Księżyca Sailor Moon: był pod postacią krystalicznego lotosu z błyszczącą kulą w centrum. Kiedy Sailor Galaxia zniszczyła ciało Mamoru w akcie 43 i zabrała jego Sailor Crystal, Złoty Kryształ był w formie kwiatu lotosu, potem jego podstawa otworzyła się i ukazała heksagonalny kryształ, podobny wyglądem do Złotego Kryształu z anime.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj