FANDOM

Nie mylić z Czarnym Kryształem.
Zły Czarny Kryształ
邪黒水晶
Jakokusuishō
Evil Black Crystal (manga)
Używany przez: Rodzina Czarnego Księżyca
Pierwsze pojawienie się w:
Mandze: akt 17
Anime:  ?
Anime Crystal: odc. 18
Musicalu: Tanjou! Ankoku no Princess Black Lady

Zły Czarny Kryształ (ang. Evil Black Crystal) – kryształ z planety Nemesis. Death Phantom używał go, chcąc zniszczyć Ziemię. Liderzy Klanu Czarnego Księżyca, z wyjątkiem Safira, nosili kolczyki wykonane z tego kryształu. W tego kryształu wykonana była także kula Wisemana.

W pierwszym anime, po wielkiej bitwie w odcinku 88, Usagi i Chibiusa użyły potęgi ich dwóch Srebrnych Kryształów, aby zniszczyć Zły Czarny Kryształ.

W mandze, anime Crystal, a także w musicalu Tanjou! Ankoku no Princess Black Lady i jego wersji poprawionej, Petz użyła jej kolczyków zrobionych ze Złego Czarnego Kryształu do stworzenia ataku tornado przeciwko Sailor Jupiter. Atak ten okazał się potężniejszy od Sparkling Wide Pressure. We wspomnianych obydwu musicalach, Esmeraude i Siostry Czarnego Księżyca użyły mocy ich kolczyków we wspólnym ataku Black Vicious Crystal, a sama Esmeraude w ataku Vicious Emerald.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W angielskim dubbingu DiC, kryształ ten był nazywany "Dark Crystal". W tłumaczeniach mangi przez TokyoPop znany był pod nazwą "Black Poison Crystal", a w tłumaczeniu Kodansha USA - "Malefic Black Crystal".