FANDOM

Zoisite
Zoisite manga.png
Pierwsze wystąpienie: Act 3 (manga)
14 odc. (anime)
Odc. 3 (SM Crystal)
Act. 6 (PGSM)
Seiyū: Keiichi Nanba
Masaya Matsukaze (SM Crystal)
Informacje
Przynależność: Królestwo Ciemności
Miejsce zamieszkania: Punkt D
Zawód/zajęcie: Generał
Aliasy: Profesor Izono (manga); Saitō Izō, Uczeń Liceum B (musicale)
Tytuły: Commander of the European Division
Rycerz Oczyszczenia i Uzdrowienia
Powiązania: Królowa Beryl, Generałowie, Książę Endymion
Dane osobowe
Wiek: 16-17 lat
Wzrost: 163 cm
Płeć: mężczyzna
Gatunek: humanoid

Zoisite (jap. ゾイサイト Zoisaito) – trzeci z czterech generałów Królowej Beryl, miał wygląd młodego mężczyzny o długich złocistobrązowych włosach i zielonych oczach. Takeuchi opisuje go jako najmniej dojrzałego i najbardziej zniewieściałego z czterech Shitenō.

Jego zadaniem było zdobyć Srebrny Kryształ. Aby tego dokonać, używa Czarnego Kryształu (ukradzionego wcześniej umierającemu Nephrite) do wykrywania Tęczowych Kryształów. Jest zakochany w generale Kunzite.

Anime Edytuj

Zoisite.jpg

Zoisite atakujący Usagi i Mamoru w odc. 34

Zoisite pojawia się w 14 odcinkach anime. Pracował dla Królowej Beryl wraz ze generałem Nephrite'em. W odcinku 24 anime zabija poprzednika i przejmuje Czarny Kryształ. W odcinku 33 przebrał się za Sailor Moon, aby zabić Tuxedo Mask. Został zabity przez królową w odcinku 35 anime i zmarł otoczony kwiatami w ramionach następcy.

Strój Edytuj

Zoisite nosi standardowy żołnierski mundur Królestwa Ciemności, w kolorze ciemnoniebieskim przechodzącym w szary, z zielonymi wykończeniami na przodzie, na dole, przy kołnierzu i przy bocznych szwach. Posiada też duży złoty guzik w rogu przedniej poły (klapy) munduru. Zoisite, podobnie jak Nephrite, nosi ciemnoniebieskie obuwie do kolan i ciemnoniebieski pas, i podobnie jak pozostali generałowie, posiada białe rękawice z trzema plisami na wierzchu.

Stosunki z innymi Edytuj

  • Nephrite nie lubią się z Zoisite'em, ale w odcinku 21 pracowali razem.
  • Zoisite zabił poprzednika, aby zdobyć Czarny Kryształ.
  • Umarł otoczony kwiatami przez następcę i ukochanego, którym jest Kunzite.

Manga i anime Sailor Moon CrystalEdytuj

Panowanie Zoisite'a było dużo krótsze niż w anime. Pojawił się w 3 akcie mangi i drugiego anime.

Strój Edytuj

Zoisite nosi szarą wojskową kurtkę. Lamówka była zazwyczaj koloru jasnozielonego, jednak w Artbooku jest zielona. Spodnie były czarne i czasami wyglądały, jakby były zrobione ze skóry. "Guzikiem" jest tu złoty kamień lub klejnot.

Mundury z Eluzjonu różniły się kolorem lamówki (złota), brązową peleryną i spodniami i obecnością wysadzanymi szlachetnymi kamieniami naramienników. Generałowie mieli dodatkowo przypasane miecze.

Stosunki z innymiEdytuj

PGSMEdytuj

Zoisitepgsm.jpg

Zoisite w serii PGSM

W serii live-action zmienił się wygląd Zoisite'a, projekt jego munduru, a także osobowość. Był dużo bardziej cichy i spokojniejszy niż jego postać z mangi, czy anime. Jednak w przeciwieństwie do Jadeite'a i Nephrite'a, Zoisite ma obsesję na punkcie ochrony Księcia Endymiona, zamiast przyjmowania rozkazów od Królowej Beryl.

Zoisite jest trzecim z Generałów, który pojawił się w serii. Na krótko pojawia się w 6 akcie, ale oficjalnie przedstawiony został w następnym odcinku. Umie grać na fortepianie i może używać swojej muzyki do teleportacji lub łączenia się z celami, w tym Sailor V, której odnalezieniem był bardzo zainteresowany – Królowa Beryl dała mu zadanie zabicia jej. Później w serii Beryl przydziela mu zadanie zabicia Sailor Moon próbując odwrócić te samu przeznaczenie, które Księżniczka Serenity na nich sprowadziła. Zoisite ostatecznie zdradził Królową Beryl, chroniąc Sailor Moon przed demonem, któremu moc dała Metaria. W skutek tego zostaje poważnie ranny i prosi Sailor Moon, aby mu wybaczyła. Przed śmiercią gra swoją ostatnią melodię, stara się zachęcić Jadeite'a i Kunzite'a, aby uratowali ich księcia i pozostawili Beryl.

W specjalnym akcie powrócił wraz z pozostałymi trzema Generałami, aby pomóc Mamoru w walce przeciwko potworom Mio, a później na ślubie Mamoru i Usagi pojawił się z innymi generałami obserwując parę ukryty w cieniu.

W serialu aktorskim w jego rolę wcielił się Yoshito Endō.

Musicale Edytuj

Gaiden Dark Kingdom Fukkatsu HenEdytuj

W tym musicalu Shitennō udawali licealistów, aby rozkochać w sobie odpowiednie Sailor Senshi. Zoisite był w parze z Ami Mizuno, jako że musicale zazwyczaj biorą słynną ilustrację z mangi jako kanon. W jego rolę wcielił się Toshitaka Akita, a w wersji Kaiteiban tego musicalu – Masakazu Idono.

Eien DensetsuEdytuj

W tym musicalu w rolę Zoisite'a wcielił się Akira Tomemori.

Starlights - Ryuusei DensetsuEdytuj

W tym musicalu Zoisite, inni Shitennō i Królowa Beryl zostali wskrzeszeni przez Sailor Galaxię jako część jej planu zdobycia Gwiezdnych Ziaren wojowniczek. Po raz kolejny został sparowany z Ami Mizuno. Mundury zostały wykonane z błyszczącego jasnoniebieskiego materiału z otwartą przednią klapą, podobnie do munduru Kunzite'a z anime. Wykończenia i klapa na mundurze Zoisite'a była zielona i miała epolety. Na ziemi udawał człowieka Saitō Izō – członka Jewel Metalias. W jego rolę wcielił się Kaname Aoki.

Pretty Guardian Sailor Moon - La ReconquistaEdytuj

W tym musicalu Zoisite i pozostali Shitennō udawali członków boysbandu Pandemic 4, którzy wydają swój najnowszy przebój. W tym musicalu również został sparowany z Ami Mizuno. W przeciwieństwie do pozostałych generałów wydawał się naprawdę zainteresowany Ami. Można wnioskować, że w przeszłości byli w sobie zakochani. Podczas jednej z wizyt Księcia Endymiona i generałów na Księżycu Zoisite na osobności zwierzył się dziewczynie o niecnych zamiarach pozostałych trzech generałów. W jego rolę wcieliła się Ryō Saika.

Etymologia Edytuj

Imię Zoiste'a pochodzi od minerału zoisytu.

Tytuł Zoiste'a w anime to „Rycerz Oczyszczenia i Uzdrowienia” (jap. 浄化と癒しの騎士 Jōka to Iyashi no Kishi); znaczenie kamienia rubinowy zoizyt to „posiada moc uzdrowienia” (jap. 癒しの力を持つ iyashi no chikara wo motsu).

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Królestwo Ciemności

Wrogowie: Galaktyka Cieni

Więcej z Fandomu

Losowa wiki